Monique is een echte lekkerbek, die graag tennist en graag voor iedereen zorgt. Zowel thuis als op kantoor!

Naam: Monique           
Leeftijd: 49 jaar                   

Wat zijn je hobby’s?
M’n grootste hobby is tennis. Voor de rest doe ik graag leuke dingen met m’n gezin en vrienden. Ook vind ik het fijn om lekker te zorgen voor mensen, zoals hapjes en drankjes maken als ik visite krijg, altijd gezellig.

Wat is je lievelingseten?
Ik ben wel een lekkerbek. Ik vind heel veel dingen heel erg lekker. Ik heb dus geen favoriete maaltijd. In de zomer vind ik het gezellig om lekker te barbecueën. Wel ben ik een zoetekauw, dus als ik dan iets moet kiezen mag een toetje niet ontbreken.

Wat is je lievelingsnummer/lievelingsmuziek?
Ook hierin kan ik moeilijk kiezen. Wel heb ik een paar favorieten artiesten zoals Robbie Williams en Ed Sheeran. Van hen ben ik ook naar een concert geweest. Voor de rest vind ik muziek uit de 80’s/90’s erg leuk.

Bij welke organisatie werk je?
Ik werk bij Vebego Airport Services.

Wat voor werk doe je?
Mijn functie is office manager. Eigenlijk doe ik alles wat met kantoor te maken heeft, zoals het ontvangen van bezoek, de telefoon opnemen, koffie zetten, alle inkopen van kantoor doen zoals alles voor de lunch maar ook de kantoorartikelen, drukwerk etc.. Verder beheer ik de zalen, onderhoud ik het contact met leveranciers en vraag ik de Schiphol (bezoekers)passen, KLM-passen en WTC passen aan. Ook heb ik veel ad hoc klussen. Mensen komen constant dingen aan je vragen en vaak moeten deze dingen zo snel mogelijk gedaan worden. Daarnaast zijn er ook grotere projecten zoals de jubileumlunch, de kerstmarkt en andere terugkerende evenementen.

Wat is zo leuk aan je werk?
Ik vind de veelzijdigheid heel leuk. Elke dag weer heb ik met allerlei soorten mensen te maken. Van hoge piefen van Schiphol, omdat ze een afspraak hebben tot een van onze medewerkers op de vloer. Allerlei soorten mensen met diverse nationaliteiten en culturen. Het contact met de mensen vind ik heel leuk.

Ook vind ik het leuk dat je steeds wat anders aan het doen bent. Het verzorgende zit in mij. Dus ik vind het leuk om mensen te helpen en iedereen te verzorgen. Ook maak ik als ik tijd heb met iedereen een praatje.

Hoelang werk je bij ons?
Ik werk hier nu 3,5 jaar. In juni 2015 ben ik begonnen.

Waarom doe je dit werk?
Ik heb een horeca opleiding, de hotelschool, gedaan. Dienstverlening vind ik erg leuk. Vanuit horeca ben ik naar luchtvaart gegaan. Ik heb 6 jaar bij Martinair gewerkt. Daarna ben ik meer de kantoorrichting op gegaan. Daar heb ik een hele tijd gezeten, maar toch miste ik Schiphol. Dus ik was heel blij dat ik toen weer op Schiphol terecht ben gekomen.  

Hoe ziet een dag op Schiphol eruit

Ik begin sowieso altijd met het opstarten van de computer en te zorgen dat er voldoende koffie is zodat alle collega’s lekker aan de koffie kunnen als ze binnenkomen. Vervolgens zijn er vaak bestellingen die opgeruimd moeten worden, de koelkast moet gecheckt worden of alles nog goed is en nieuwe spullen moeten eventueel ingeruimd worden en ik zorg ervoor dat alles weer netjes is. Vaak zijn al een aantal collega’s me voor die de vaatwasser dan al hebben in- en uitgeruimd. De laatste dingetjes ruim ik dan nog even op. Eerst zorg ik dat het kantoor er voor het oog netjes uitziet. Dan kijk ik in m’n mail of er nog belangrijke taken binnen zijn binnengekomen. ’s Avonds en ’s nachts kunnen ze tegen urgente dingen aangelopen zijn die gedaan moeten worden. Vervolgens kijk ik naar de zaalreserveringen en neem ik in me op wat er aan zalen bezet is voor die dag, zodat ik kan zorgen dat er koffie, thee en service klaargezet wordt wanneer nodig. Ook keur ik zaalreserveringen goed of pas ze aan indien nodig. Vaak zijn er ook veel ad hoc zaken zoals de telefoon die gaat, koffie zetten en bezoek ontvangen. Rond lunchtijd zet ik de lunch klaar. Na het lunchen ruimt iedereen wel mee op, maar ruim ik de laatste dingetjes altijd nog even op. ’s Middags ga ik gewoon weer verder met alles wat binnen komt. Tussendoor probeer ik nog tijd te maken voor de diverse pasaanvragen en goedkeuringen voor het uitzendbureau en vul ik alles in wat daarvoor nodig is. Dan ga ik de post halen en brengen bij het postkantoor beneden. Aan het einde van de dag zorg ik ervoor dat alles opnieuw weer netjes is en zoveel mogelijk klaar staat voor de volgende dag. Het koffiezetapparaat moet worden gereinigd, zodat er de volgende dag weer lekkere verse koffie gezet kan worden. Tussendoor moeten er bestellingen gedaan worden zoals dingen voor de lunch, catering voor zalen, kantoorartikelen of bloemen voor collega’s voor speciale gelegenheden. Ook de printer en storingen zoals lekkages en verlichting die niet werkt moeten in de gaten gehouden worden en gemeld en/of opgelost worden. Tussendoor is het ook nog heel belangrijk dat collega’s even een praatje bij je kunnen komen maken. Ik bied mensen ook een luisterend oor en ik probeer ervoor te zorgen dat ook collega’s van de vloer zich altijd welkom voelen op kantoor.

Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt tijdens je werk op Schiphol?
Tijdens mijn werk bij Martinair heb ik veel leuke dingen meegemaakt, omdat je dan operationeel werkt, maar hier is de kerstmarkt het leukste. Het is leuk dat collega’s de moeite nemen om naar boven te komen. Alle medewerkers van de diverse businessunits komen samen om met een hapje en een drankje hun kerstpakket te komen halen/samenstellen op leuke, gezellige manier in kerstsfeer. De kerstmarkt is voor mij echt een van de hoogtepunten. Het is een hele organisatie, maar met een geweldig resultaat. Voor de rest gebeuren er natuurlijk elke dag leuke dingen. Bijvoorbeeld leuke gesprekken met collega’s die je hierdoor op een andere manier leert kennen. Maar als ik dan moet kiezen, kies ik voor de gezellig kerstdagen.

Deel dit artikel: